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Revista Económica
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ECONÓMICA
Vol. LIV, Nro. 1-2, Enero-Diciembre 2008
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The impacts of non traditional exports on income, child health and education in rural Zambia
Jorge Balat

Cita del artículo:

Balat, Jorge (2008). “The impacts of non traditional exports on income, child health and education in rural Zambia”. Económica, Vol. LIV(1-2): 3-40.

Resumen:

Este trabajo investiga el impacto de exportaciones no tradicionales en familias rurales en Zambia. La identificación y estimación de los efectos de largo plazo es lo que distingue a este trabajo de la literatura actual. Estudiamos los impactos en el ingreso, salud y educación infantil utilizando métodos de propensity score matching. Encontramos efectos positivos en el ingreso de las familias involucradas en actividades agrícolas de mercado por sobre las involucradas en agricultura de subsistencia. Mientras encontramos que los niños viviendo en familias productoras de algodón tienden a mostrar mejores resultados antropométricos en el largo plazo, no se observan diferencias sistemáticas en familias involucradas en otras actividades agrícolas. Finalmente, encontramos que las familias en agricultura de mercado tienden a educar más a sus hijos. Hay alguna evidencia que los niños se benefician mas que las niñas.

Abstract:

This paper investigates the impacts of non-traditional exports on household outcomes in rural Zambia. It is the attempt to identify and estimate second round effects that distinguishes this paper from most of the current literature. We study the impacts on income, child health and education using a propensity score matching methodology. We find positive income differentials of households involved in market agriculture over subsistence agriculture. While we find that children living in households involved in cotton tend to show better long-run anthropometric outcomes, no systematic differences are observed in households engaged in other agricultural activities. Finally, we find that households in market agriculture tend to educate their children more. There is some evidence that boys are benefited more than girls.

Idioma: Inglés

Texto completo: Descargar

Autor(es):

Jorge Balat: Yale University

Códigos JEL:

I32- Measurement and Analysis of Poverty
Q12- Micro Analysis of Farm Firms, Farm Households, and Farm Input Markets
Q17- Agriculture in International Trade
Q18- Agricultural Policy; Food Policy

 
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