In :

Advanced search

E-mail :


Revista Económica
Facultad de Ciencias Económicas Universidad Nacional de La Plata Calle 6 Nº 777
5to Piso, Oficina 528
(1900) La Plata - Argentina

Tel/Fax: (+54 221) 422 9383

e-mail: economica@econo.unlp.edu.ar

URL: economica.econo.unlp.edu.ar

Responsible Director:
Dean Mg. Martín Aníbal López Armengol
Dr. Mario Luis Szychowski

ISSN Printed Edition:
0013-0419
ISSN Online Edition:
1852-1649
Copyright Registration N°:
Pending

CUIT:  30-54666670-7

Owner:
Facultad de Ciencias Económicas Universidad Nacional de La Plata Calle 6 Nº 777
(1900) La Plata - Argentina
Tel/Fax: (+54 221) 422 9383

 

BACK    
ECONÓMICA
Vol. XLVI, No. 1, January-June 2000
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

On search theory and customers
Huberto M. Ennis

Article Citation:

Ennis, Huberto M. (2000). “On search theory and customers”. Económica, Vol. XLVI(1): 3-21.

Abstract:

This paper studies a simple model of decentralized exchange where consumers have to search for a seller that provides the services they want. Once a buyer finds one of these "good" stores, a customer relationship between the two develops. We study the factors on which the formation of this link depends and some of their properties and characteristics. We define a Customers Steady State Equilibrium and give conditions under which one of these exists. Finally, we show how these customer relationships impose a certain sluggishness on the economy as it responds to changes in the cost of production.

Resumen:

Este artículo estudia un modelo simple de intercambio descentralizado donde los consumidores deben buscar por un vendedor que ofrezca ciertos servicios que se desea adquirir. Una vez que los compradores encuentran uno de estos "buenos" negocios, se desarrolla una relación de clientela entre ambos. Estudiamos los factores que determinan la formación de estos vínculos y sus propiedades y características. Se define un Equilibrio de Estado Estacionario con Clientes y se establecen condiciones bajo las cuales tal equilibrio existe. Finalmente, se muestra como estas relaciones de clientela imponen cierto rezago en la respuesta de la estructura existente a cambios en los costos de producción (u otros parámetros de la economía).

Language: English

Full Text: Download

Author(s):

Huberto M. Ennis: Cornell University

 
Diseño Gráfico - Diseño Web Desarrollo de software - Consultoria Informática